Fler lyssnar än tittar i Sverige.

40% av all mediekonsumtion är ljud.

Vi ser samma mönster i Sverige. Aldrig tidigare har svenskarna lyssnat på olika ljudmedier som nu.
Idag sker majoriteten av ljudkonsumtionen i talade kanaler. Radio, poddar, ljudböcker och streamad musik, on-air, online och on-demand.
Ljud konsumeras av fler svenskar både dagligen och veckovis, än alla andra medier. I målgruppen 25-59 år så lyssnar hela 93% av svenskarna per dag och 98% i veckan på ljud.
Över 3,2 miljoner svenskar lyssnar på kommersiell radio varje vecka vilket är nästan 10% fler än de som tittar på kommersiell TV.

40% av all mediekonsumtion är ljud.

Poddlyssnandet fortsätter också att öka kraftigt. Idag lyssnar över 2.5 miljoner svenskar på minst en podcast i veckan. Mattias Björkman som är affärschef för podcast på Bauer Media säger, Vi ser fortsatt stark tillväxt i lyssning som drivs av bra innehåll och hög tillgänglighet. Lyssnarna blir mer kräsna men innehållet blir också bättre och mer varierat. Lyssnandet är fortfarande högst bland storstadsbor i 30-årsåldern, men vi ser stark tillväxt i alla åldersgrupper och i hela Sverige. Historiskt har lyssnandet uteslutande drivits av mobilen, men vi ser nu att lyssningen sakta ökar även på andra enheter, framför allt i hemmet.

Nationellt.

Bauer Media har en fantastisk nationell räckvidd. Vi ser till att du som nationell annonsör når ut på riktigt och hjälper dig med kraftfulla räckviddskampanjer. Din reklamspot hörs givetvis både på FM-bandet och digitalt. En spotkampanj kan med fördel kombineras med effektiva redaktionella lösningar.

Kontakta säljare
Regionalt.

Bauer Media har enormt stark lokal räckvidd. Som lokal eller regional annonsör träffar du en köpstark målgrupp som alltmer reagerar och agerar på lokala erbjudanden och budskap. Perfekt för dig som snabbt och effektivt vill nå ut i området omkring dig! Din reklamspot hörs givetvis både på FM-bandet och digitalt.

Kontakta säljare

Kreativa lösningar.

Nya sätt ger bättre effekt! De kreativa möjligheterna med ljudannonsering är stora. Och då menar vi inte bara reklamspotars utformning utan även helt nya former av lösningar, t ex kombinationer av online-media och ljud, sponsorskap, samarbeten, tävlingar och mycket annat. Prata med oss på Creative Sales så kommer vi fram till en spännande lösning.

Poddar.

Nå ut med ditt budskap i en unik redaktionell miljö. Podcastlyssnare är lojala och trogna sin favorit-podcast. Vi är måna om att ditt budskap levereras på ett naturligt sätt samt att det är relevant och tillför lyssnarna något. Tack vare förtroendet till programledaren upplever lyssnarna reklamen som trovärdig. Genom att annonsera i podcast får du hög affinitet och hög räckvidd i podcastens målgrupp. Om vi inte har en podcast som passar din målgrupp så skapar vi en.”

Kontakta säljare
Premiumkampanjer.

Våra radiostationer har under året flera starka kampanjer som uppskattas av lyssnarna och skapar stort engagemang ex Mix Megapols Fjällkalas, NRJ Sommar på Gotland och Res med en Rockstjärna! Här erbjuds våra kunder exklusiva partnerskap där varje samarbete är anpassat för att passa just ditt varumärke och budskap. Som partner får du associationsrätt till starka radiovarumärken och välkända kampanjer och våra populära programledare blir dina ambassadörer. Kampanjen drivs på samtliga plattformar ex redaktionellt, promotionspotar, digital och sociala medier.

Kontakta säljare
Skräddarsydda lösningar.

Vill du komma ut med din kampanj på ett slagkraftigt sätt i en spännande miljö? Bauer Media erbjuder skräddarsydda on-air tävlingar i det nätverk som passar din målgrupp och ditt syfte bäst. Tillsammans tar vi fram ett tävlingsupplägg som driver ditt budskap och är underhållande för lyssnarna. Varje kampanj och upplägg är unik men det ingår alltid dagliga redaktionella omnämningar samt promotionspotar och exponering i sociala medier.

Kontakta säljare
Sponsorskap.

Sponsorskap är ett kostnadseffektivt sätt att exponera ditt varumärke och som främjar Top of Mind. Med hjälp av sponsring kopplar du din verksamhet till positiva värden. Ett varumärke kan sponsra ett program på nationell och lokal nivå. Kombinera gärna sponsorskapet med reklamspotar för att få en extra slagkraftig och effektiv marknadskommunikation.

Kontakta säljare