Vår hemsida uppdateras snart med ny design.  Läs mer om vårt nya varumärke.

Radio är hjärtat av Audioverse

Trots den ökande digitaliseringen och konkurrensen från andra plattformar behåller radio sitt grepp om lyssnarna tack vare sin starka närvaro och eviga sällskap. Detta gör radio till en fortsatt attraktiv kanal för annonsörer och en viktig del av medielandskapet i Sverige.

  • 7,3M människor i Sverige lyssnar på radio varje vecka
  • 59% av Sveriges befolkning lyssnar på kommersiell radio veckovis
  • 1h 14m genomsnittlig lyssningstid per dag
​Källa: Mediebarometern 2023, Nordicom, Göteborgs universitet

Audioverse äger en stor del av mediedagen

Under en genomsnittlig dag 2023 når Radion hela 70% av befolkningen. Ytterligare 29% lyssnar på podcast/radio i efterhand. Det ger Audioverse en fantastisk räckvidd som inget annat traditionellt medie är i närheten av. 

Källa: Nordicom Mediebarometern 2023, alla 9-85 år, daglig räckvidd.

 

Möjligheter för annonsörer i Audioverse

Kombinera ljudformat för att skapa effekt

  • Stort utbud av live & on-demandformat
  • Olika ljudformat möter olika behov vid olika tillfällen

Återspegla nya lyssningsmönster

  • Lyssning under hela dagen
  • Högre lyssnande i lurar – större möjligheter till engagemang​​

Drivet av teknik och innovation

  • Ökning av uppkopplad lyssning
  • Användning av digitala & röstaktiverade enheter
  • Insikt & data om publik

Två starka nätverk

Så påverkas våra känslor av ljud

Ingenting styr våra känslor mer än ljud. Och genom att kontrollera ljudet kan du kontrollera både stämningen, sammanhanget och känslorna hos din publik. Låt oss titta närmre på vetenskapen bakom ljud och dess inverkan på oss människor – och hur du som annonsör kan nyttja ljudets kraft.

Läs mer

Häng med in i Audioverse!


Vill du annonsera hos oss?
Kontakta oss här.