Vår hemsida uppdateras snart med ny design.  Läs mer om vårt nya varumärke.
Spela ljud
Spela trailer

Om podden
Torra skämt, fantastiska ljudklipp, roliga historier  och dumma spaningar får du i Den som skrattar förlorar – Podcast.

Målgrupp
Majoriteten är heltidsarbetande med en snittinkomst på 30 700 kr/månad. De bor i alla delar av Sverige med något överrepresentation i mindre kommuner.

Män: 76 %
Kvinnor: 24 %
Ålder: 25-44 år

Estimerad räckvidd & lyssning
115 000 / 210 000

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
I 30 år har Hasse jobbat med att rapportera om brott. Den här podden handlar inte om brottsoffer. Den handlar inte om förövare. Den handlar om utredarna som gör sitt jobb och löser fallen.

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner

Kvinnor: 64 %
Män: 36 %
Ålder: 25-55+

Estimerad räckvidd & lyssning
160 000 / 300 000

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
Varje måndag och fredag får du följa med bästa vännerna Hanna och Lojsan där de delar med sig av sina liv i Stockholm. I denna podd pratar de ofiltrerat och ärligt om allt vad gäller resor, vänskap, dejting, förhållanden och – ja, allt från pinsamma historier, starka åsikter till att lösa lyssnarnas problem.

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 98 %
Män: 2 % män
Ålder: 25-34 år

Estimerad räckvidd & lyssning
100 798 / 193 026

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
Stella & Hanna närmar sig 30 och medan vännerna skaffar villa, Volvo och barn drömmer Stella & Hanna om något annat. Inspirerat av tv-serien sex and the city får ni följa med dessa två singeltjejer på deras äventyr.

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 99 %
Män: 1 % män
Ålder: 25-34 år

Estimerad räckvidd
50 000

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
Med rapp dialog, starka åsikter och tung fakta vrider o vänder de på brott och straff och fenomen som engagerar och förbryllar. Anna och Lena lyckas sömlöst kombinera ytlighet i vardagen och få in sina jobb inom kriminologi och polisyrket –  gör att det är en podd för alla

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 80 %
Män: 20 %
Ålder: 25-44 år

Estimerad räckvidd & lyssning
30 000 / 60 000

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
I podden Tredje Gången Gillt med Sanna Jörnvik Deman och Ida Pilus får vi ta del av djupa samtal, ocensurerade historier och alltid en stor dos feelgood!

Dem är två unga mammor i 25 års åldern som bor i Göteborg

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 99 %
Män: 1 %
Ålder: 25-34 år

Estimerad räckvidd
20 000

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
I ”Älskade psykopat” möter vi män och kvinnor i olika åldrar som anonymt berättar sin historia eller erfarenheter de haft med en psykopat eller narcissist. Den kan vara inom en kärleksrelation, familjen och på jobbet. ”Älskade psykopat” är en podd som berör på djupet och min förhoppning är att den kan hjälpa, stötta och förändra.

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 82 %
Män: 16 %
Ålder: 25-54 år

Estimerad räckvidd & lyssning
65 000 / 120 000

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
Keyyo och Hampus diskuterar med satir och ironi allt från de mest bisarra funderingar till de vardagliga frågor som ofta göms bakom ursäkten ”jag frågar bara åt en kompis”.

Är det fel att med avsikt göra skada på produkt i butiken för att få det till nedsatt pris? Och hur vet egentligen blinda när de är färdiga efter toabesök?

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 60 %
Män: 40 %
Ålder: 18-24 år

Estimerad räckvidd & lyssning
33 000 / 78 000

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
Podden Inaktuellt skyr inga samtalsämnen. Frågar du Jonas, Hasse och Linnéa själva så skulle de säga att det är en aktualitetspodd om film, politik och verkliga brott. Men är det inte egentligen så att de bara driver och skämtar med allt och alla? Låt dig förfäras, skratta och övertygas av deras synvinklar och åsikter om precis allt.

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Män: 91 %
Kvinnor: 9 %
Ålder: 45-54 år

Estimerad räckvidd & lyssning
25 000 / 42 000

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
Följ med Gry Forsell och Rebecca Lagin varannan vecka i stallet och hästvärlden. Hör intervjuer med ridsports eliten och entusiaster.

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 97 %
Män: 3 %
Ridklubben: 25-54 år

Estimerad räckvidd & lyssning
4500 / 7000

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
Efter fyra timmars direktsänd morgonradio brukar gänget hänga kvar i studion. De pratar ut, reder ut missförstånd, tar vidare frågor som inte hunnits med, tjafsar förmodligen med Gullige Dansken och de passar på att ta upp de där ämnena som inte riktigt passar in till din frukost.

I 15 minuter, varken mer eller mindre.

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 59 %
Män: 41 %
Ålder: 45-54 år

Estimerad räckvidd & lyssning
18 000 / 48 000

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
Anis Don Demina och Behrouz ”Berra” Badreh har skrattat sig in i sofforna runt om i landet, här fortsätter de skratta åt det senaste som hänt under veckan.

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 59 %
Män: 41 %
Ålder: 25-34 år

Estimerad räckvidd & lyssning
32 000 / 45 000

Om podden
Med en varm och avslappnad ton, där samtalet snarare än expertsvaren står i centrum, blandar de udda gäster och stora ämnen inom vardagsekonomi på ett intressant, roligt och begripligt sätt. Podden kommer att hjälpa lyssnarna att spara pengar och bli mer insatta och trygga i sina köpval, inför stora som små beslut.

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Män: 56 %
Kvinnor: 44 %
Ålder: 35-44 år

Estimerad räckvidd & lyssning
5000 / 7500

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
Karin Londré och Anna Sandell pratar varje vecka om sin bästa och värsta fascination – mord och sådana hemska grejer. Mord Mot Mord är en vanlig snackig podd, fast om mord. Det är lättsamt prat i ett försök att hantera världens allvarligaste ämne.

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 87 %
Män: 10 %
Ålder: 25-34 år

Estimerad räckvidd & lyssning
25 000 / 48 000

Spela ljud
Spela trailer

Om podden
true crime-podden ”Jakten på mördaren” får du varje vecka ta del av ett mordfall. Tillsammans med journalisten Saga Springcorn får du åka tillbaka till tiden då händelsen inträffade och följa med under utredningens gång. 

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 73 %
Män: 27 %

Ålder:
18-24: 10%
25-34: 29%
35-44: 25%
44-54: 18%
55>: 16%

Estimerad räckvidd & lyssning
45 000 / 83 000

Om podden
Något Kajko är den humorfyllda podden där östgötarna Dawwa och Brutti ger dig en dos av skratt i kollektivtrafiken, i väntrummet eller när du står framför diskbänken. Ta del av deras roliga spaningar, fängslande anekdoter och ibland en och annan arg rant – det perfekta sättet att göra vardagen lite mer underhållande!

Målgrupp
Lyssnarna finns representerade i hela landet med en liten överrepresentation i större kommuner.

Kvinnor: 20 %
Män: 80 %

Ålder:
18-24:9%
25-34: 27%
35-44: 32%
44-54: 23%
55>: 7%

Estimerad räckvidd & lyssning
16 000 / 34 000

Vill du annonsera i våra podcasts?

Kontakta oss här för att få hjälp med att skapa effektiva kampanjer och nå ut till din målgrupp. Vi kommer guida dig genom processen och maximera din annonsers framgång.

Vill du ha rådgivning?
Klicka här för att boka tid med vår specialist.